Mirjam: Kunst en Kunst

15 april 2015 - Brussel, België

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtjes van mij. De vermoeidheid slaat nu echt toe. Daardoor verdwijn ik snel mijn bed in. Bij deze op de vroege morgen dus een verslagje van maandag en dinsdag.

Maandag hadden we weer een lekkere relaxdag. We zijn samen met Amy naar Birmingham geweest. Daar zijn we naar het Museum en art gallery geweest. In het museum waren een heleboel verschillende onderwerpen. Van de oorlog tot de expositie van een moderne kunstenaar tot de geschiedenis van Birmingham.

Ook hebben we langs de Grachten van Birmingham gelopen. Jaja, niet alleen in Nederland hebben ze mooie grachten met boten.  In de bieb hebben we heerlijk een bakkie koffie gedronken en zijn we helemaal tot de top geklommen. We hadden een prachtig uitzicht en we konden de Clint Hills zien liggen. Deze bied is staat in de top tien van de bezichtegingspunten van Engeland waarvan het de enige is buiten London. In de avond lekker film gekeken en daarna lekker m'n bed ingedoken.

dinsdagochtend hebben we even met elkaar gezeten om te checken hoe alles gaat. ook hebben we heel snel dingen moeten voorbereiden voor die middag. We gingen namelijk naar een basisschool waar we iets mochten vertellen over ons en ons geloof. De kinderen hadden uniformen aan en moesten in rijen binnen komen. ik heb nog nooit gezien dat zo'n grote groep zo stil aan het wachten was! de dicipline van deze school is erg hoog. aan de ene kant heeft het z'n voordelen maar het heeft ook z'n nadelen. zo ging het binnenkomen, zitten en weer weggaan heel gemakkelijk maar ik heb ook het idee dat de kinderen niet vrij zijn in bewegen. alles moet strak en recht. er mogen geen gaten in de rijen komen en er mag niet gekletst worden. Als groep hebben we het verhaal van Max Lucado vertelt over de Eli en de Nerflanders. dot was een groot succes. ook hebben Anouk en ik nog iets vertelt over ons leven/ ervaringen. In de avond was er een Yahweh avond. Er lagen allemaal kussen op de grond en er waren nepkaarsjes. De band van de Oakham church waren er en verzorgde de worship.