Mirjam: In school en op de straat.

17 april 2015 - Brussel, België

Hoi allemaal,

Het laatste bericht was volgens mij nog niet helemaal af ;) Wat de vermoeidheid wel niet allemaal met je doet! Hahaha.

Oke let's do this.

Woensdag zijn we net as Dinsdag naar dezelfde school geweest en hebben onze getuigenissen en liedjes voor de iets oudere groepen gedeeld. Dit keer zongen er meer mensen mee en ook Toby was meegegaan. Hij heeft gedanst en ons een paar coole moves geleerd. In de middag zijn we naar Amy's huis geweest. We hebben heerlijk in de zon gezeten, ballonning gedaan en ik heb Amy geholpen met het Americain Breakfast  klaar te maken. De echte Americain pancake, scramble egg en worstjes. Na het eten nog leuke gesprekken gehad over onze toekomstige partners. een echte meiden avond dus!

Donderdag zijn we in de middag de straat op gegaan om te evangeliseren. met muziek, dans, verhalen, ballonnen, kunst en schminken hebben we mensen het goede nieuws willen brengen. helaas was het maar voor heel kort maar er zijn zeker mensen geraakt en er zijn een heleboel flyers en bijbels weggegeven. We hebben bijzondere mensen ontmoet. mensen die twijfelen over God maar ook mensen die ons ook weer hebben geïnspireerd en verrast. In de middag lekker uitgerust. In de avond hadden we een Prayer night. Dit was de eerste keer dat dat ze dit deden. We werden verdeelt in groepen met mensen die we niet zo goed kenden. Iedereen van onze groep werd ook gesplitst. Elke groep ging naar een huis om daar het programma te volgen. In het begin was het wel spannend. Je zit toch met mensen dit je niet ken en je hebt geen backup voor je Engels. Het ging dus over biddden. Waarom is dat zo belangrijk? In welke naam bidden we? Waarin wil je in je gebed groeien? Heb je mooie momenten gehad of zijn er misschien uitdagingen voor je gebed? Het zijn vragen die je heel makkelijk kan beantwoorden maar ook goed over na ken denken. Het was een mooie en leerzame avond. Het leek een beetje op kring.

En dan realiseer je je dat Vrijdag de laatste 'echt' dag is. En dat is vandaag! Vanochtend hebben we de devotion geleid. We hebben onze getuigenissen weer een beetje aangepast en vernieuw om het weer aan een nieuwe groep te vertellen. Vanmiddag hebben we een evaluatie over de afgelopen weken. In Belgie maar ook hier in Birmingham. En vanavond gaan we weer naar de jeugdgroep van de Oakham church. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen. Als het goed is hebben ze allemaal vragen bedacht en gaan we daar over praten. Ben benieuwd!

Ik weet niet of ik voor dat ik vertrek nog tijd heb om nog een bericht te schijven dus...

Misschien tot morgen en anders tot snel! xxx