Mirjam: De Reis

28 maart 2015 - Brussel, België

Vandaag was het dan zo ver!
Vanmorgen de laatste dingen gedaan voor vertrek en om twaalf uur op de tram gestapt. Samen met mams tot Rotterdam gereisd waar ze me heeft uitgezwaaid. De reis met de trein was hectische en gezellig. We hadden op Roosendaal 2 minuten om uit te checken met de ov. Dat was hollen! De uurtjes vlogen voorbij. toen we aankwamen op Brussel airport was het even zoeken maar al snel werden we opgepikt door het busje van OM. Het was nog geen tien minuten rijden naar het Zavcenter.
We hebben heel even tijd gehad om te settelen en al snel ontmoette we de groep.
Na een namenrondje kregen we de opdracht om met klei iets te maken wat ons representeerde. Er waren echt hele leuk maar ook diepe dingen gemaakt. Helaas kregen we vandaag ook berichten van auto-ongelukken die gebeurd zijn waardoor sommige deelnemers niet zijn aangekomen vandaag. De groep tot nu toe is erg gezellig. Soms is de taal nog een kleine barrière maar dat zal de komende dagen wel veranderen. Verder hebben we in de avond een introductie gehad over België en de Belgische chocolade geproefd :)

Morgen ga ik naar een Frans sprekende kerk in Brussel en in de middag gaan we nog even sightseeën. Hopelijk is het morgen wat beter weer dan vandaag. Ik hoop morgen weer te schrijven maar wie weet...