Mirjam: Training Training Training

30 maart 2015 - Brussel, België

Hallo iedereen,

Vannacht heb ik goed geslapen en ik was vanmorgen dus ook uitgerust voor een drukke trainingsdag. Vandaag hebben we veel moeten luisteren maar we hebben ook gesprekken geoefend. Cheryl, heeft een presentatie gehouden over onze roeping om God's liefde uit te delen. Ook hebben we les gehad in Vlaams en Frans. Dit was erg leuk en grappig om mensen (bijna) Nederlands te horen spreken ;)
Hoe ga je om met moslims en wat weet je eigenlijk van hun achtergrond? Vandaag hebben we ons daarin verdiept.

Een mooie uitspraak hierbij is van Francis Scharffer:

“If I have one hour to spend with someone, I would spend 55 minutes asking questions, finding out what was troubling the individual and then the last five minutes answering those questions.”

We hebben ook nog nagedacht over hoe we in het kort een getuigenis kunnen vertellen aan iemand die niet geloofd. Dit was best lastig, omdat het kort moet zijn, de boodschap moest overkomen en het moest ook nog eens in het Engels. uiteindelijk zal je het toch uit je hoofd moeten doen, maar het was zeker een goede oefening.

Morgen gaan we naar de kerk waar het evenement zal plaatsvinden. We zullen van alles moeten opbouwen en sjouwen. Ik zal alle energie nodig hebben dus welterusten!

Tot morgen!

1. Tabitha:
    31 maart 2015
    Hoi lieve meiden,
    wat tof om jullie eerste verhalen te kunnen lezen!! Bedankt voor de updates, Mirjam en Joanne. Dat is inderdaad wel even een ander verhaal dan hier!!

Ik hoop dat jullie eerste dagen bij het project goed zijn geweest (en voldoende energie hadden voor alle praktische activiteiten). Héél veel zegen vanuit hier in ieder geval. Wij hebben gisteren met elkaar de documentaire (over China) gekeken die jullie ook hebben gezien. In gedachten leven we volop met jullie mee.

Veel zegen, plezier, energie en bescherming, lieve meiden.
    We blijven jullie volgen en voor jullie bidden :).

Een lieve groet vanuit Veenendaal van ons allemaal,
    Tabitha
  2. Cora van den Berge:
    31 maart 2015
    Hoi ja hoor we lezen je mail. Het is heel leuk om je te volgen. Je hebt net als Bas een talent om te schrijven. Dat heb ik niet echt.
    Volgens mij gaat het goed met jullie. Is het weer al een beetje opgeknapt daar? Hier stormt het. Het getuigen in een andere taal lijkt me een hele opgaaf, in het Nederlands is het al een klus.
    We kijken uit naar je volgende verhaal. Lieve groet papa en mama xxx